Regulamin

Regulamin

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG WYKONANIA I UTRZYMANIA STRONY REJONU EKSTREMALNA DROGA KRZYŻOWA

 

§ 1. Postanowienia ogólne


1. Regulamin określa zasady świadczenia Usług wykonania i utrzymania Strony Internetowej Rejonu Ekstremalnej Drogi Krzyżowej, w tym w szczególności: rodzaje i zakres Usług świadczonych drogą elektroniczną, warunki świadczenia Usług drogą elektroniczną, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, tryb postępowania reklamacyjnego, zgodnie z art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Usługi świadczone są przez WEBISO Domiński, Maziarz spółka jawna z siedzibą w Krakowie, ul. Tatarska 5, 30-103 Kraków, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000366216, NIP: 6772348858, REGON: 121351303.
3. Usługi świadczone są dla Liderów Rejonów Ekstremalnej Drogi Krzyżowej.

 

§ 2. Definicje

1. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1) Regulaminie – oznacza to niniejszy Regulamin;
2) Usługodawcy – oznacza to WEBISO Domiński, Maziarz spółka jawna z siedzibą w Krakowie, ul. Tatarska 5, 30-103 Kraków, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000366216, NIP: 6772348858, REGON: 121351303. Liderzy Rejonów mogą kontaktować się z Usługodawcą na adres e-mail: kontakt@stronarejonu.edk.org.pl;
3) Administratorze – oznacza to Fundację Indywidualności Otwartych z siedzibą w Krakowie przy ul. Ślusarskiej 8/2, 30-710 Kraków, wpisaną do Rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji i Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa -Śródmieścia XI Wydział Gospodarczy pod numerem 0000694615, posiadającą NIP 6793155900, posiadającą REGON 368262166;
4) Ekstremalnej Drodze Krzyżowej – oznacza to prowadzony przez Administratora projekt polegający na szerzeniu idei cyklicznych wydarzeń o charakterze religijno-duchowym odbywających się każdorazowo w okresie Wielkiego Postu, inicjowanych przez podmioty zewnętrzne w wybranych lokalizacjach w Polsce i za granicą, promujących indywidualne pogłębianie duchowości, rozwój religijności i pracę nad własnymi wartościami i ideałami;
5) Rejonie – oznacza to lokalizację, w której Lider Rejonu koordynuje działania związane z promocją Ekstremalnej Drogi Krzyżowej i umożliwieniem odbycia indywidualnej Ekstremalnej Drogi Krzyżowej, w szczególności poprzez opracowanie tras oraz zamieszczenie informacji o Mszy Świętej w intencji Ekstremalnej Drogi Krzyżowej;
6) Liderze Rejonu – oznacza to koordynatora Ekstremalnej Drogi Krzyżowej w Rejonie, realizującego swoje zadania na podstawie odrębnej umowy zawartej z Administratorem. Liderem Rejonu uprawnionym do składania Zamówień i korzystania z Usług może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, nie wyłączając Konsumenta;
7) Konsumencie – oznacza to Lidera Rejonu będącego osobą fizyczną dokonującego czynności prawnych niezwiązanych bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową;
8) Serwisie – oznacza to serwis internetowy, dostępny przez sieć telekomunikacyjną, znajdujący się pod adresem internetowym: www.stronarejonu.edk.org.pl, stanowiący zorganizowaną platformę internetową, za pośrednictwem której Liderzy Rejonów składają Zamówienia. Administratorem Serwisu jest Usługodawca;
9) Usługach – oznacza to usługi polegające na wykonaniu i utrzymaniu Strony Internetowej Rejonu, w tym:

a) uruchomienie Strony Internetowej;
b) Hosting Strony Internetowej wraz z Certyfikatem SSL;
c) utrzymanie Strony Internetowej;
d) wsparcie techniczne;

Szczegółowe Parametry Usług zawiera Załącznik nr 1 do Regulaminu.
10) Zamówieniu – oznacza to zawartą na warunkach Regulaminu umowę o świadczenie Usług.
11) Opłacie – oznacza to opłatę za świadczenie Usług, zgodnie z Cennikiem;
12) Cenniku – oznacza to aktualnie obowiązujący Cennik Usług, opublikowany w Serwisie, zawierający co najmniej listę dostępnych Usług i ich ceny;
13) Stronie Internetowej – oznacza to dedykowaną Stronę Internetową Rejonu w Domenie: „[nazwa rejonu].edk.org.pl”;
14) Domenie – oznacza to ciąg nazw systemu Domain Name System (DNS) wykorzystywany w Internecie, składający się z wyrazów umieszczonych w pewnym poddrzewie struktury DNS, zgodnie z listą zamieszczoną w Serwisie;
15) Hostingu – oznacza to usługę polegającą na utrzymywaniu zasobów Lidera Rejonu w ramach Strony Internetowej;
16) Certyfikacie SSL – oznacza to informację o kluczu publicznym podmiotu, której nie można podrobić dzięki podpisaniu przez zaufaną trzecią stronę;
17) Informacjach – oznacza to wszelkie dane i informacje wprowadzane w Serwisie i na Stronie Internetowej;
18) Sile Wyższej – oznacza to zdarzenie niezależne od Strony, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia nawet przy dochowaniu należytej staranności;
19) Ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną – oznacza to ustawę z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1219 ze zm.);
20) Ustawie Prawo Telekomunikacyjne – oznacza to ustawę z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1954 ze zm.);
21) RODO – oznacza to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

2. Wszystkie terminy zdefiniowane w Regulaminie, pisane wielką literą mają takie samo znaczenie w całym Regulaminie, bez względu na ich formę fleksyjną lub liczbę gramatyczną chyba, że co innego wynika z Umowy.

 

§ 3. Ogólne zasady składania Zamówień, rodzaje i zakres Usług

1. Zawarcie Zamówienia następuje w Serwisie.
2. Usługodawca świadczy Usługi drogą elektroniczną, na odległość, zgodnie z Regulaminem. Poza korzystaniem z Usług Liderzy Rejonów mogą korzystać z Serwisu i składać za jego pośrednictwem Zamówienia.
3. Regulamin stanowi integralną część Zamówienia. Liderzy Rejonów zobowiązani są przestrzegać Regulaminu.
4. Wszelkie Załączniki, o których mowa w Regulaminie, stanowią jego integralną część.
5. Usługodawca rozpoczyna świadczenie Usług nie wcześniej niż z chwilą uiszczenia Opłaty.
6. Zamówienie zostaje zawarte na czas oznaczony do upływu roku kalendarzowego w którym ukończono Stronę Internetową. Po upływie roku kalendarzowego Strona Internetowa będzie utrzymywana jeszcze przez okres 2 miesięcy i w tym okresie dotychczasowy Lider Rejonu będzie mógł przedłużyć ważność Zamówienia, na zasadach określonych w Regulaminie, a jeżeli utracił status Lidera Rejonu, nowy Lider Rejonu będzie mógł zawrzeć nowe Zamówienie dotyczące tej Strony Internetowej. Usługodawca może świadczyć Usługi Hostingu Strony Internetowej wraz z Certyfikatem SSL, rozwoju i utrzymania Strony Internetowej oraz wsparcia technicznego również po upływie okresu na który Zamówienie zostało zawarte, na zasadach określonych w Regulaminie.
7. Rozwiązanie Zamówienia następuje z chwilą upływu okresu na jaki zostało zawarte, albo z chwilą rozwiązania Zamówienia przed upływem tego okresu, na zasadach określonych w Regulaminie. Rozwiązanie Zamówienia skutkuje blokadą dostępu do Usług.
8. Usługodawca może wstrzymać się ze świadczeniem Usług w całości lub w części, w szczególności:

1) gdy Lider Rejonu narusza bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa lub postanowienia Regulaminu;
2) gdy Lider Rejonu nie dokonuje Opłat w terminie, według Cennika;
3) w przypadku prowadzenia prac naprawczych, konserwacyjnych, lub modernizacyjnych, jak również w przypadku naruszenia bezpieczeństwa zasobów Lidera Rejonu, Usługodawcy, lub osób trzecich;
z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów dotyczących Konsumentów.

9. Zamówienie rozwiązuje się ze skutkiem natychmiastowym w przypadku zakończeniu działalności przez Usługodawcę, albo utraty statusu, bądź nie spełniania wymogów przez Lidera Rejonu, jak również w przypadku cofnięcia, ograniczenia, wygaśnięcia, zmiany uprawnień lub warunków niezbędnych do świadczenia Usług przez Usługodawcę, albo zgłoszenia przez Lidera Rejonu żądania zaprzestania przetwarzania jego danych osobowych, chyba że byłoby to niezgodne z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
10. Usługodawca może rozwiązać Zamówienie ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy Lider Rejonu:

1) narusza bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa lub postanowienia Regulaminu;
2) nie dokonuje Opłat w terminie, według Cennika;
3) działa na szkodę Usługodawcy.

11. W przypadku, gdy Lider Rejonu podjął działania dotyczące Strony Internetowej, które nie naruszają przepisów prawa, ani Regulaminu, ale są niepożądane przez Usługodawcę, Usługodawca zawiadomi o tym Lidera Rejonu i zażąda zaprzestania podejmowania tych działań, lub usunięcia ich skutków, w określonym przez siebie terminie. W przypadku, gdy Lider Rejonu nie zastosuje się do żądania, Usługodawca może rozwiązać Zamówienie ze skutkiem natychmiastowym. Postanowienia powyższe nie dotyczą Konsumentów.
12. Rezygnacja z Usług przez Lidera Rejonu wymaga przesłania pisemnego oświadczenia na adres Usługodawcy, lub oświadczenia w formie dokumentowej na adres e-mail: kontakt@stronarejonu.edk.org.pl.
13. Przed zawarciem Zamówienia Lider Rejonu informuje Usługodawcę, czy będzie korzystał z Usług jako Konsument. Żądanie wystawienia faktury VAT w ramach działalności gospodarczej, jest równoznaczne z poinformowaniem Usługodawcy o niekorzystaniu z Usług jako Konsument. W przypadku, gdy Zamówienie zawierane jest z Konsumentem o momencie jej zawarcia, zmiany, lub rozwiązania, decydują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, a w przypadku braku takich przepisów – zapisy Regulaminu. Wzór formularza odstąpienia od Zamówienia wraz z Informacją dotyczącą prawa Konsumenta do odstąpienia od Zamówienia stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.

 

§ 4. Opłaty

1. Lider Rejonu zobowiązany jest do uiszczania Opłat za świadczenie Usług zgodnie z Cennikiem. Korzystanie z samego tylko Serwisu jest bezpłatne.
2. Lider Rejonu uiszcza Opłaty na podstawie dokumentu pro forma na wskazany numer rachunku bankowego. Datą zapłaty jest data zaksięgowania całości Opłaty na rachunku bankowym Usługodawcy.
3. Dokumenty pro forma przesyłane są na podany przez Lidera Rejonu adres e-mail. Usługodawca przesyła dokument pro forma po wypełnieniu formularza w Serwisie i złożeniu Zamówienia, lub za kolejne okresy w przypadku przedłużenia ważności Zamówienia. W przypadku przedłużenia ważności Zamówienia, Zamówienie zostaje zawarte na czas oznaczony do upływu roku kalendarzowego w którym dokonano przedłużenia. Nie można przedłużyć ważności Zamówienia w przypadku utraty statusu Lidera Rejonu. W takim przypadku Zamówienie wygasa z upływem okresu na jaki zostało zawarte. Zasady powyższe stosuje się w każdym kolejnym roku kalendarzowym.
4. Brak uiszczenia Opłaty za kolejny okres, w przypadku upływu okresu na który Zamówienie zostało zawarte, jest równoznaczny z rezygnacją ze świadczenia Usług w kolejnym okresie.
5. Po uiszczeniu Opłaty Usługodawca przesyła rachunek, lub elektroniczną fakturę VAT, na podany przez Lidera Rejonu adres e-mail. Lider Rejonu wyraża zgodę na przesyłanie elektronicznych faktur VAT. Lider Rejonu może zażądać przesyłania rachunków, lub faktur VAT pocztą tradycyjną na podany przez Lidera Rejonu adres pocztowy. Lider Rejonu upoważnia Usługodawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu odbiorcy.
6. Opłaty uiszczane są z góry jednorazowo za realizację całego Zamówienia. Opłaty uiszcza się w terminie wskazanym każdorazowo w dokumencie pro forma, nie krótszym jednak niż 14 (czternaście) dni od daty jego przesłania.
7. Usługodawca akceptuje formy płatności wskazane w Serwisie. Lider Rejonu ponosi koszty związane z realizacją płatności.
8. Rozwiązanie Zamówienia przez Usługodawcę lub przez Lidera Rejonu, albo przez obie Strony, w trybie określonym w Regulaminie, nie stanowi podstawy do zwrotu uiszczonych Opłat, chyba że rozwiązanie następuje wyłącznie z winy Usługodawcy, przy czym nie dotyczy to Konsumentów, którzy są uprawnieni do żądania zwrotu uiszczonych opłat w wysokości proporcjonalnej do czasu faktycznego świadczenia Usług.

 

§ 5. Obowiązki Lidera Rejonu

1. Lider Rejonu gwarantuje, że Informacje przesłane lub opublikowane w Serwisie lub na Stronie Internetowej nie naruszą bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Zabronione jest dostarczanie przez Lidera Rejonu treści o charakterze bezprawnym.
2. Zabronione jest w szczególności przesyłanie lub publikowanie Informacji:

1) wprowadzających w błąd;
2) fikcyjnych;
3) naruszających prawa Usługodawcy lub prawa osób trzecich;
4) naruszających bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa lub Regulamin;
5) naruszających dobre obyczaje lub zasady współżycia społecznego;
6) dyskryminujących, wulgarnych, obraźliwych, obscenicznych, propagujących zażywanie narkotyków, lub spożywanie alkoholu;
7) spamu lub niezamówionej informacji handlowej;
8) danych osobowych osób trzecich, z zastrzeżeniem danych przesłanych lub opublikowanych zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa;
9) do których przesłania lub publikacji Lider Rejonu nie jest uprawniony, jak w szczególności takich oznaczeń, lub zdjęć;
10) o rachunkach bankowych do wpłat;
11) linków do Informacji o których mowa powyżej.

3. Usługodawca niezwłocznie usuwa Informacje zabronione z Serwisu oraz ze Strony Internetowej, z tym zastrzeżeniem, że może przechowywać Informacje dla celów archiwalnych, statystycznych, dla celów roszczeń, lub odpowiedzialności z nimi związanych, jeżeli jest to zgodne z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
4. Lider Rejonu w przypadku ujawnienia w toku korzystania z Serwisu lub Strony Internetowej Informacji zabronionych, jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o tym Usługodawcę na adres e-mail: kontakt@stronarejonu.edk.org.pl.
5. Zabronione jest:

1) nieuprawniona ingerencja w kod oprogramowania Serwisu lub Strony Internetowej, a także korzystanie z oprogramowania zakłócającego działanie Serwisu lub Strony Internetowej;
2) korzystanie ze stron Serwisu lub ze Strony Internetowej w innym celu niż złożenie Zamówienia i realizacja projektu Ekstremalnej Drogi Krzyżowej;
3) posługiwanie się w trakcie korzystania z Serwisu lub Strony Internetowej fałszywymi danymi, w tym w szczególności fikcyjnymi, albo cudzymi danymi osobowymi w celu weryfikacji tożsamości, tymczasowymi adresami e-mail;
4) przekazywanie haseł nieupoważnionym podmiotom trzecim;
5) korzystanie z Usług w celu rozsyłania masowej korespondencji e-mail.

 

§ 6. Odpowiedzialność

1. Usługodawca względem Lidera Rejonu nie odpowiada za:
1) szkody spowodowane Siłą Wyższą;
2) szkody spowodowane nieuprawnioną ingerencją w system teleinformatyczny;
3) skutki kradzieży danych;
4) skutki zainfekowania złośliwym oprogramowaniem systemu teleinformatycznego;
z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących odpowiedzialności względem Konsumenta.
2. Usługodawca dokłada należytych starań w celu zapewnienia bezpiecznej, nieprzerwanej, ciągłej, stabilnej, efektywnej i pełnej dostępności Usług oraz bezpieczeństwa przetwarzania danych, jednak nie odpowiada względem Lidera Rejonu w przypadku, gdyby zapewnienie takiej dostępności, w danych okolicznościach okazało się niemożliwe lub znacznie utrudnione, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących odpowiedzialności względem Konsumenta.
3. Odpowiedzialność Usługodawcy względem Lidera Rejonu ograniczona jest do umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących odpowiedzialności względem Konsumenta.
4. Usługodawca chroni dane Lidera Rejonu zgodnie z Polityką Prywatności, stanowiącą Załącznik nr 3 do Regulaminu. Polityka Prywatności zawiera w szczególności informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz zasad wykorzystywania plików Cookie.
5. Lider Rejonu ponosi odpowiedzialność za skutki korzystania przez siebie z Serwisu oraz ze Strony Internetowej, w tym w szczególności w zakresie obowiązku naprawienia wyrządzonych przez siebie szkód. Lider Rejonu ponosi odpowiedzialność w takim samym zakresie za skutki korzystania z Serwisu i Strony Internetowej przez osoby, którym je udostępnił.
6. Lider Rejonu jest zobowiązany zwolnić z odpowiedzialności Usługodawcę i zwrócić mu wszelkie zapłacone odszkodowania, w przypadku gdyby w związku z korzystaniem przez Lidera Rejonu, lub osoby za które odpowiada, z Serwisu lub Strony Internetowej osoba trzecia zwróciła się z roszczeniem przeciwko Usługodawcy.

 

§ 7. Wymogi techniczne niezbędne do korzystania z Usług


oraz wpływ na urządzenia i oprogramowanie Lidera Rejonu
1. Z Serwisu może korzystać Lider Rejonu, który posiada techniczną możliwość połączenia z siecią Internet.
2. System teleinformatyczny Lidera Rejonu powinien spełniać minimalne warunki techniczne, tj.:
1) spełniać minimalne warunki techniczne dla obsługi plików HTML, w tym obsługiwać powszechnie używane przeglądarki internetowe, w szczególności: Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer, Safari, Opera;
2) posiadać dostęp do sieci Internet.
3. W celu uniknięcia lub zminimalizowania ryzyka szkody w związku z nieuprawnioną ingerencją w system teleinformatyczny, kradzieżą danych lub zainfekowaniem złośliwym oprogramowaniem, Lider Rejonu korzystając z Usług powinien zainstalować i korzystać z aktualnego oprogramowania antywirusowego, w tym z zapory sieciowej.
4. Wpływ na urządzenia i oprogramowanie Lidera Rejonu został określony w Polityce prywatności.

 

§ 8. Prawa własności intelektualnej

1. Zamówienie nie przenosi praw do utworów, projektów wynalazczych, projektów racjonalizatorskich, baz danych, tytułów lub oznaczeń indywidualizujących, bądź wyróżniających. Prawa te podlegają ochronie prawnej na podstawie: ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
2. Usługodawca udziela Liderowi Rejonu licencji niewyłącznej do utworów powstałych w związku ze świadczeniem Usług (Utwory). Licencja udzielona zostaje na okres obowiązywania Zamówienia. W celu udzielenia licencji nie jest konieczne składanie dodatkowych oświadczeń. Licencja zostaje udzielona nie wcześniej niż z chwilą zapłaty Opłaty w pełnej wysokości. Licencja uprawnia Lidera Rejonu do korzystania z Utworów bez ograniczeń terytorialnych na następujących polach eksploatacji:

1) trwałe lub czasowe zwielokrotnienie przez wprowadzenie całości lub części Utworów do pamięci komputera (serwera), w zakresie niezbędnym do korzystania przez Licencjobiorcę z Utworów zgodnie z ich przeznaczeniem;
2) wyświetlenie, stosowanie, przekazywanie i przechowywanie Utworów w zakresie niezbędnym do korzystania przez Licencjobiorcę z Utworów zgodnie z ich przeznaczeniem.

3. Lider Rejonu nie może przenieść na inną osobę uprawnień uzyskanych na podstawie Licencji (zbycie licencji) ani w zakresie tych uprawnień udzielić innej osobie dalszej licencji (sublicencji).
4. Lider Rejonu zobowiązany jest nie podejmować żadnych czynności bezpośrednio lub pośrednio zmierzających do ujawnienia kodu źródłowego Utworów, a także czynności polegających na tłumaczeniu, przystosowywaniu, zmianach układu Utworów lub jakichkolwiek innych zmianach w Utworach – chyba że uprawnienie takie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
5. Opłata obejmuje wynagrodzenie należne Usługodawcy z tytułu udzielenia licencji.
6. Lider Rejonu oświadcza i zapewnia, że przesłane, wykorzystywane lub przechowywane przez niego w Serwisie oraz na Stronie Internetowej Informacje są wolne od wad prawnych, a także roszczeń osób trzecich. Lider Rejonu oświadcza, że posiada wszelkie prawa i zgody wymagane do przesłania, korzystania i przechowywania tych Informacji oraz że takie działania nie naruszą praw lub dóbr osób trzecich oraz bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, co w szczególności dotyczy wszelkich utworów i oznaczeń Ekstremalnej Drogi Krzyżowej, publikowanych na Stronie Internetowej. Lider Rejonu upoważnia Usługodawcę do nieodpłatnego przechowywania na Stronie Internetowej Informacji o których mowa powyżej oraz do korzystania z nich w taki sposób, jaki będzie wymagany dla zapewnienia świadczenia Usług.

 

§ 9. Wsparcie techniczne i reklamacje

1. Lider Rejonu może zgłaszać Usługodawcy problemy techniczne w związku ze świadczeniem Usług. W ramach wsparcia technicznego Usługodawca zapewnia wyłącznie wymianę bieżącej korespondencji poprzez email w okresie obowiązywania Zamówienia. Każdorazowo w przypadku zgłoszenia Usługodawca niezwłocznie podejmie prace naprawcze. Usługodawca może w celu usunięcia problemów dokonywać wszelkich ingerencji w zasoby Lidera Rejonu oraz wstrzymać się ze świadczeniem Usług. W przypadku, gdyby źródło problemów, w tym w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych, tkwiło w zasobach Lidera Rejonu, Lider Rejonu jest zobowiązany niezwłocznie usunąć problem i powiadomić o tym Usługodawcę. Usługodawca może również usunąć problem we własnym zakresie, w tym bez zgody Lidera Rejonu, na ryzyko i odpowiedzialność Lidera Rejonu.
2. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług należy przesyłać na adres Usługodawcy, w tym na adres email: kontakt@stronarejonu.edk.org.pl.
3. Reklamację należy złożyć niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia budzącego zastrzeżenia Lidera Rejonu, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od kiedy zdarzenie nastąpiło, albo od kiedy Lider Rejonu dowiedział się o zdarzeniu.
4. Reklamacja powinna zawierać co najmniej: dane Lidera Rejonu, adres do korespondencji, opis zarzutów stanowiących podstawę reklamacji oraz oczekiwania Lidera Rejonu.
5. Reklamacja jest rozpatrywana przez Usługodawcę bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia jej wpływu.
6. O rozpatrzeniu reklamacji Usługodawca informuje Lidera Rejonu na podany przez niego adres.
7. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji lub rozpatrzenia reklamacji niezgodnie z żądaniem Lidera Rejonu, może on zwrócić się do Usługodawcy o ponowne rozpatrzenie reklamacji w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od daty otrzymania informacji o rozpatrzeniu reklamacji od Usługodawcy.

 

§ 10. Postanowienia końcowe

1. Warunkiem świadczenia Usług jest akceptacja Regulaminu. Lider Rejonu potwierdza akceptację Regulaminu przez zaznaczenie okna akceptacji Regulaminu w trakcie składania Zamówienia.
2. Regulamin podlega prawu polskiemu i zgodnie z tym prawem należy dokonywać jego wykładni, chyba że co innego wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Wszelkie spory związane ze świadczeniem Usług rozpatrywane będą przez polskie sądy powszechne. Językiem Regulaminu jest język polski i w tym języku Zamówienie zostaje zawarte.
3. Zmiany Regulaminu są dokonywane przez Usługodawcę w dowolnym czasie i wchodzą w życie w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia ich publikacji w Serwisie, przy czym do Zamówień zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin w brzmieniu dotychczasowym, chyba że zmiany dotyczą dostosowania Regulaminu do obowiązujących przepisów prawa. Usługodawca informuje Liderów Rejonów o zmianach Regulaminu poprzez zamieszczenie informacji na stronach Serwisu oraz przesłanie informacji na adres e-mail. Lider Rejonu, który nie zgadza się na zmiany wprowadzone Regulaminem, powinien rozwiązać Zamówienie. W takim przypadku Lider Rejonu jest zobowiązany dochować 14 dniowego terminu wypowiedzenia.
4. Usługodawca nieodpłatnie, przed zawarciem Zamówienia, udostępnia Regulamin Liderowi Rejonu. Na żądanie Lidera Rejonu Usługodawca udostępnia Regulamin w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym Lider Rejonu się posługuje.
5. Usługodawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur. Szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są na stronach http://www.uokik.gov.pl, a także w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Konsument może w szczególności:

1) zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego;
2) wszcząć postępowanie przed stałym polubownym sądem konsumenckim, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej;
3) skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
4) skorzystać z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR) pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

6. Do Regulaminu dołączono następujące załączniki:

Załączniki

1) Załącznik nr 1 – Szczegółowe Parametry Usług;
2) Załącznik nr 2 – Wzór formularza odstąpienia od umowy o świadczenie Usług wraz z Informacją dotyczącą prawa Konsumenta do odstąpienia od umowy;
3) Załącznik nr 3 – Polityka prywatności i zasady korzystania z plików Cookie.

7. Regulamin wchodzi w życie w dniu jego publikacji w Serwisie.